it is not revolutionary to believe in evolution..

Jag kan vissa stunder känna hur jag stör mig på överreligiösa människor. Stark åsikt här, men det är så det är.. Jag är inte ateist, jag har en stark tro själv. Jag kan också tala för mig och argumentera i religiösa frågor. Men jag har inte så starka åsikter att jag ser ner på andras religioner. Hm, kanske säger emot mig själv där, men det är inte själva religionen jag stör mig på. Det är människorna som besitter den. Religion föder hat. Hat föder hat. Och hat föder krig. Tro på det du själv vill, försök inte få andra att tro på något de inte själva valt. Grundar detta inlägg på en människa jag träffat tidigare idag, som själv bryter mot sin tro, samtidigt som hon så starkt tror på den och har helt fel inställning till oss andra som inte är som hon. Jag är darwinist, jag har en teoretisk syn på biologisk evolution och jag tror på naturligt urval som en drivande kraft vid utveckling och skapande. That´s it!

På tal om evolution och biologisk mångfald. Nordens ark, en destination jag verkligen måste till i sommar. Velat åka dit sen tiden på gymnasiet nu, så nu är det dags :D Klicka på bilden ;)

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0