Underskatta aldrig en sovmorgon, oavsett om den bara varar i 5 minuter!

Rejmyre är riktigt fint vintertid. Men i tö, slask och snorhala vägar kan jag faktiskt inte uppskatta det lika mycket. Jag vaknade på fel sida imorse, riktigt bitter! For iväg till Rejmyre för att börja jobba. Redan sur för att jag måste sitta och åka hela vägen för 4 timmars jobb, vilket känns ganska onödigt. Möts när jag kommer dit av en annan vikarie som inte riktigt är min favorit. Ser på mitt papper att jag har gåvarv, självklart, vem annars? Alla bor med ganska jämna mellanrum förutom en som bor 2 km bort. Hon däremot, hade en brukare som bor precis bredvid vårt utgångsställe. Ville hon byta? Nej, självklart inte, för hon är släkt med brukaren hon ska till. Det skiter jag fullständigt i!!! Hon får väl gå dit efter jobbet, är det inte bättre att hjälpa till och underlätta för sina arbetskamrater? Nej, men för all del, jag går gärna. Behöver ju kanske lite motion som hon så vackert uttryckte sig! Inte nog med det så slog jag i backen 2 fucking gånger, blev dyngsur och fick ännu mer blåmärken! Nu har jag kommit hem, och jag tänker inte gå en meter utanför dörren mer idag förrän jag ska på träning ikväll!

Hm, konstaterade precis att jag för en gångs skull lyckats skriva ett helt lååååångt inlägg utan en enda smile! ;) Så, där kom det en.. Hoppas ni har en bättre dag. Jag ska gå och dra täcket över huvudet igen och sova igen några timmar.
1 kommentarer
Postat av: Sandra

2011-02-10 @ 02:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0